TISDAG

Varför har min blogg krånglat sedan i går kväll, någon som har haft samma problem?


Solsken ute idag, skönt! Solen värmde även lite när vi stod ute vid "badkaret" på skolgården och rökte på långrasten, vårkänslor! När jag var uppe i Åre så trodde jag att det skulle vara vår när jag kom hem till Stockholm igen, men icke! Precis som Daniel uttryckte det idag: "Var är mina tussilagos?" - exakt samma känsla känner jag, var är mina tussilagos?!

En aning värdelöst i skolan idag också, men nu har alla som spenderat sportlovet i Val Thorens kommit hem igen, betydligt mer slitna innan dom åkte dit verkar det som, men det är så det ska vara! Vem vilar på sportlovet egentligen?

Åkte hem direkt efter skolan idag eftersom det inte blev något fika med Josefine, men kanske på torsdag ändå för då måste jag ändå hinna sola lite innan helgens bravader. Istället bakade jag hemma och satte mej för att läsa ut Hamlet som verkligen inte är en bok att rekommendera, krångligare poetiskt språk får man leta efter. Visst, den är vacker men nejtack, jag har svårt för böcker skrivna på hexameter och jamber. Ikväll startar dansen igen på Kühlers, yes!

Föresten, igår så startades en hetsig diskussion i skolan då GRINGO (ni vet bilagan i Metro?) hade publicerat en överlevnads guide i finförorten som blev Bromma vilket retade åtskilliga Östra realare.
Har ni inte läst den? Gör det
här!
Sedan kan man fundera på om det inte är omvänd rasism, för hade man publicerat en liknande artikel om en annan förort, så som Rinkeby så hade hus i helvete tagit fyr och vi alla hade blivit kallad för rasister. Har ni några åsikter om artikeln?
Vore roligt att veta eftersom enligt besöksstatistiken i min blogg så är ni betydligt fler som läser min blogg än som kommenterar och jag har trotsallt fått höra X antal gånger "det där som du skrev i din blogg igår..." ifrån folk som aldrig har kommenterat min blogg, så se till att kommentera, det är alltid roligt!

Nej nu kallar slutet på Hamlet...


Dagens outfit:
Mörkblå stuprörsjeans
Svart långärmad tee
Nya Chanel-inspirerade halsbandet ifrån igår
Svart Gucci-väska


<3


Kommentarer:
Postat av: Jossan

Gringo har faktiskt gjort en överlevnadsguide till "fulförorten" också...

Fast det handlar ju helt enkelt om på vilket sätt man gör den där överlevnadsguiden. Jag menar, Gringo är ju en tidning som i princip finns till för att driva med alla de fördomar som folk har, alla är införstådda med att artikeln är helt ironiskt skriven. Problemet är i fall den humorn saknas, och då spelar det nog ingen större roll vilken sida tidningen står på.
Tror nog att stureplan.se hade kunnat skriva en guide med glimten i ögat, utan att någon hade tagit illa upp.

haha, jag är nog precis en sån du syftar på ang, läsare som aldrig kommenterar. För jag läser den faktiskt rätt regelbundet, men bryr mig ändå aldrig om att kommentera. Ska skärpa mig på den punkten.

2006-03-07 @ 19:59:23
Postat av: Jade

GRINGO, fy fan, det är ta mig fan bland det värsta jag vet.

GAAAAAH, jag tror att jag blir galen .. !

Postat av: Josefine

Stundtals gillar jag verkligen att läsa vad Zanyar Adami (och hans medarbetare) har att säga, för precis som "Jossan" här över sa så driver dom enbart med folks fördommar. Det är en tidning av invandrare som driver med invandrare, men med tanke på att det var invandrare som skrev den och inte svenskar så går det ju bra ändå...
Jaja, måste väl erkänna att jag själv blev lite upprörd när jag läste artikeln/"överlevnads-guiden".

2006-03-07 @ 22:05:09
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Bells

Jossan: kul att höra din åsikt och jag ser fram emot att se dej mer i bloggen.
Jade: I KNOW
Josefine: jag brukar också skratta, men inte när jag känner mej smått träffad av det som står.

2006-03-07 @ 22:07:25
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Sarah

Shiit va irriterande. Hata gringo.. tycker hela grejen är bara så tötigt OCH onödigt. Inte ens kul att läsa. för sättet det skrivs på är så tötntigt, skillnad om killinggänget eller nån skulle driva med schteekarna, men gringo så känns d bara så till gjort, dom är bara sura för att dom inte får vara med å leka helt enkelt känns d som. Det är min åsikt. :)

Just d,sluta röka på vardagarna oxå.... Stå inte vid badkaret du kan drunkna om du fpr en nikkokick!

2006-03-08 @ 06:42:49
URL: http://lyxxflikka.blogg.se
Postat av: Mysse

Det finns folk som stör sig på folk från "finförorten" och östra real o s v, av varierande anledningar. En kan ju faktiskt vara folk som tänker "JAG ska fram, JAG är från ÖSTRA REAL", jag tror några av oss vet vem jag menar. För vem i HELVETE säger att någon är mer värd än någon annan och i och med det ska fram före?
Sorry egentligen, men jag blir bara så upprörd över att folk inte kan ta att bli drivna med. Hur många driver inte du med Bella, snackar skit om och allmänt skvallrar om människor, kommer med fördommar etc.? Ni kanske inte tycker att artikeln är rolig, men jag tycker att den var lite smålustig, kanske för att det inte är mig dom driver med. men fortfarande, ta det med glimten i ögat och säg inte att GRINGO är det värsta som finns, vad mer gör dom som är fel förutom just denna artikeln?

2006-03-08 @ 09:21:45
Postat av: Bells

Sarah: haha, det är väl ändå DU som ska sluta röka!

Mysse: well, det var knappast jag som var mest upprörd över artikeln. jag är inte speciellt upprörd över innehållet utan mer över att pressfriheten och åsiktsfriheten blir inskränkt när inte vi kan publicera samma artikel fast om invandrarna. GRINGO ökar segerationen.

2006-03-08 @ 12:29:02
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Sarah

Ja har en ny regel :
Bara röka på Vardagar å inte på helger!! :)

GRINGO suuuger...

2006-03-08 @ 12:45:50
URL: http://lyxxflikka.blogg.se
Postat av: Mysse

Sarah, kan DU förklara varför GRINGO suger?

Bella, är du säker på att ni inte kan det? Varför skulle ni inte kunna det?

2006-03-08 @ 18:58:45
Postat av: Carro

Då kan jag ju komma med lite positiv kritik här.
Jag tycker din blogg är faen as schysst! Kollar in den med jämna mellanrum för att se om du har uppdaterat!
ROCK ON HONEY!

2006-03-08 @ 19:51:57
Postat av: Bells

Sarah: dålig regel honey!

Mysse: vi tar det IRL imorgon istället, att skriva en lång uppsats på bloggen känns inte nödvändigt.

Carro: TACK!

2006-03-08 @ 21:40:04
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: ruby

som den brommabo (äppelvikenbo) jag är så måste jag säga att jag garvade högt då jag läste gringo i måndags

2006-03-09 @ 10:32:50
Postat av: Jess

trivdes du i halsbandet? :D många som sagt att det ser lite ut som channel tll mig också.. i love it!

2006-03-10 @ 12:36:55
URL: http://jessjess.blogg.se/
Postat av: Bells

Ruby: din typ av humor med andra ord.

Jess: oh yes, halsbandet är verkligen adorable! :D

2006-03-11 @ 12:23:27
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: becks

bromma är bäst bäst bäst ingen som får protestera! bromma i mitt hjärta alltid.

2006-04-04 @ 10:44:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits