Studiedag /TISDAG

Var tog vårvädret vägen? Vaknade efter en sovmorgon och upptäckte att idag var det minsann mulet utomhus. Just idag också som jag ska spendera så många timmar utomhus för att köa inför Thåström-konserten, suck.
Har studiedag idag i alla fall, skönt att kunna vara hemma och skriva lite på mitt reportage, som visserligen ser ut att bli århundrades katastrof men fortfarande så måste jag lämna in det på torsdag för deadlines får man inte bryta. tyvärr.

Spanade igenom alla bloggar jag läser dagligen och hamnade av en slump på en blogg jag aldrig läst tidigare och möts direkt av ett citat som är taget ur min blogg, creepy.
Har funderat lite över alla "ungdomscelebs" som finns runt om i stockholm. hela stureplan är inavlat och alla "känner" alla, alla vet vilka alla är. det är rent ut sagt äckligt hur folk kan vara stolta över att vara PA/LP-kändisar, för nej, man är inte känd bara för att man alltid sitter och fikar kring stureplan. för att man känner patetiska festfixare eller har flest besökare på en community. det är bara patetiskt och jag blir lika illamående varje gång folk presenterar sej med sitt PA-namn eller folk känner igen mej som "XXX-X på PA". bloggar är det senaste tillskottet bland alla celebs. det är numera creddigt att blogga och alla försöker kasta sej på trenden. numera kan man en vanlig utekväll få höra "det är jag som bloggar på xxxx.blogg.se, om du kanske har läst den?" - som om man blev klassad som journalist för att man lägger upp bilder på kändisars outfits och kladdar ner ett platt resonemang kring bilden. usch.
Jag skulle bli livrädd om folk skulle försöka dra in mej i den lilla äckliga skaran av självgoda människor igen, som anser sej vara lite förmer alla andra bara för att folk känner igen dom på stan. det finns en anledning till varför jag kapade alla band och klev ur den kladdiga sekt kallad stureplanscelebs eller kort och gott festfixarluder.
det vara bara mina egna tankar, tack.

Nu ska jag luncha och försöka skriva klart mitt reportage innan jag ska spendera för många timmar i snön utanför Annexet för att få bra ståplatser till kvällens konsert, slå en pling eller kila förbi så gör du en iskall flicka glad!


<3

Kommentarer:
Postat av: sofie

precis som guccis.blogg.se skrev igår!!

2006-03-14 @ 15:34:01
Postat av: Bells

sofie: skrev vad?

Postat av: hoho

Haha klockrent skrivet "ungdomscelebs"! det är ju verkligen så det är..patetiskt, men sant.

2006-03-14 @ 17:33:46
Postat av: hanna

haha, bella, du är så klockren och vass ;D

2006-03-14 @ 17:58:52
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: sofie

att läsa rekomenderas i första taget

2006-03-14 @ 18:47:21
Postat av: Lisa

Alltså du skriver så grymt bra & du har verkligen helt rätt =)

2006-03-14 @ 19:36:34
Postat av: eliza

Bra sagt! Kul blogg förresten=)

2006-03-14 @ 22:33:38
URL: http://eliza.blogg.se
Postat av: Bells

Hoho: patetiskt var ordet.
Hanna: tack!
Sofie: hann inte då, lättare om du bara tipsar.
Lisa: thanx
Eliza: ny i bloggen? TACK!

2006-03-14 @ 23:43:07
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Hedin

Rätt så sant det du skrev om alla kids som tror de är något.. utan att själv ha uträttat squat. nollor.

Bra skrivet :-)

2006-03-15 @ 00:03:48
Postat av: Bells

Hedin: tack

2006-03-15 @ 16:40:19
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Josefine

Verkligen bra skrivet om "ungdomscelebs". Finns väl ngt bättre sätt på att bli känd än att skriva blogg? Hatar även när folk kallar sig vid namn som sin PA eller ngt sånt. Din blogg är skitkul o läsa! Särskilt dagens outfit!

2006-03-15 @ 18:54:17
Postat av: Bells

Josefine: tack. precis. haha, jag ska försöka bättra mej med dagens-outfit.

2006-03-15 @ 22:22:24
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Sandy von Espenkrona

ta det med en klackspark, kanske till och med som en som en komplimang, det hade jag gjort. även om det kanske inte är så roligt när folk försöker vara en..

2006-03-16 @ 10:58:42
Postat av: Kajsa

Du skriver så otroligt bra och man tröttnar aldrig på att läsa!
Go for it Girl

2006-04-04 @ 10:08:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits