Onsdag

Uppe i ottan imorse för att komma till skolan och möta Fabi och inse att vi har komp.ledigt ifrån draman så vi hade över 1 timmes håltimme innan idrotten börjar. Att glömma viktiga sovmorgonar gör mej bara sur. Annars har det varit en förträfflig dag med långlunch, massor med skratt och leenden. Särskilt under seminariet som 3orna höll där vi fick höra om Gustav V:s gayförhållande med en 15årig majblomme-gosse, haha! Jag må vara rätt allmänbildad, men det där hade jag då aldrig hört talas om tidigare!

Dagens chock I var när H svimmade under svenska lektionen. Alla vet att nikotin är farligt, men tydligen inte den här gossen. För vad gör inte grabbar för att vinna respekt? Smart nog tar gossen och lägger in en prilla snus större än en golfboll under läppen (notera att gossen aldrig snusat tidigare) och sätter sej ner för att skriva en uppsats om Hamlet. Plötsligt reser han sej upp och ragglar emot Lillemor för att deklarera att han behöver uppsöka toaletten. Han pausar framför dörren och vinglar fram och tillbaka några gånger, grön som en limefrukt i ansiktet innan han PANG ramlar ihop i en hög. Tumult utbryter efter ca. 3 sekunders tystnad i klassrummet när alla stirrade på den medvetslöse H vid dörren. Superman-Arman var först på plats och sedan ringdes det till 112 och folk försökte få grabben att kvickna till. Vilket han även gjorde, nästan hög vinglade han ut i korridoren för att svimma igen, och igen. HAHAHA, illa illa illa! Men ni kan vara lugna, han överlevde.

Dagens chock II var att vi eventuellt inte kommer bo kvar här nästa termin eftersom pappsen har blivit erbjuden jobb i Luxemburg. Hoppsan.


Hur som haver, nu ska jag försöka hitta ett reportage till mediakunskapen imorgon och sedan bär det av till baletten!



<3

Kommentarer:
Postat av: Sarah

STAY IN SWEDEN!

Postat av: Jossan

nej, Luxemburg verkar mycket bättre än Sverige... fatta skönt att lämna det här landet där det är konstant kyla och mörker halva året. Har aldrig förstått vad som ska vara så fantastiskt med den svenska vintern.
Tungt att lämna kompisar, men nya upplevelser och kompisar är ju alltid kul så jag tycker du ska hoppas på en flytt

2006-03-08 @ 18:11:30
Postat av: sheida

byta land!? oj då! men vem vet, det verkar ganska spännande :)

2006-03-08 @ 19:16:57
URL: http://sheidas.blogg.se
Postat av: Estelle

Jag skulle gärna flytta från Sverige! Min pappa fick jobb i New York, World trade center.. Tur att vi inte flytta!

2006-03-08 @ 19:46:33
URL: http://estelles.blogg.se/
Postat av: Evelina

Gud vad sjukt! Båda delarna: flytten och den snusande killen haha
iof mår jag rätt illa efter fyra cigg i rad så det kan vara nikotinet

2006-03-08 @ 19:50:12
URL: http://nagellack.blogg.se
Postat av: Jossan

Jag och en kompis testade snusa hemma hos mig, för min del gick det bra men min kompis spydde ner hela badrummet =(
så sen dess har det inte blivit något mer snus

2006-03-08 @ 20:12:24
Postat av: Bells

Sarah: knappast mitt beslut faktiskt.

Jossan: du har en poäng men samtidigt så känns det jobbigt att eventuellt behöva flytta och säga hejdå till allt och alla.

Sheida: helt klart spännande, men det känns mer negativt än positivt.

Estelle: NY, oh! men som sagt tur att ni inte befann er i WTC.

Evelina: jo alla mår ju rätt kasst efter rejäl kedjerökning men jag har aldrig varit med om någon som svimmar sådär.

Jossan: samma Jossan? usch det lät otrevligt!

2006-03-08 @ 21:38:39
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Josefine

Nooo don't move!

2006-03-08 @ 23:07:08
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Jade

BELLA, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.

Darling you, flytta inte, gör du det, så flyttar jag med, CA -06 baby ;)

då får vi hälsa på varandra, alla tjejer, på alla sidor av världen ;)

2006-03-08 @ 23:16:47
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: Victoria

Daaaaaaaaaaaaaaring!;( Flytta inte från oss!! puss

2006-03-09 @ 22:10:15
Postat av: Bells

Josefine: inte mitt beslut.

Jade: FLYTTA INTE, sorligt att vi kanske sprids för vinden.

Victoria: inte mitt beslut.

2006-03-09 @ 22:15:18
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Hedin

hehe skojig story :)

Luxemburg lär va rätt soft, nästan ingen skatt, tycker ändå du ska stanna i Sverige!

2006-03-12 @ 21:16:27
Postat av: Bells

Hedin: yes, jag stannar också hellre i Sverige.

2006-03-12 @ 22:42:36
URL: http://bella.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits