HELGEN

Fredag:

Toppen! Visserligen en hel del stress i snökaoset men annars så var fredagen great! Kort skoldag som avslutades med sockerchock och engelska-prov för att sedan jäkta iväg ut på stan för att träffa Jade som satt på Björn Axén för att klippa sej, innan jag stressade hemåt. Träffade Vici på tunnelbanan så det blev en längre promenad hem och massvis med prat.
Kvällens planer var Gotlands-reunion för oss som spenderade några varma sommarnätter på Gotland under sommaren 2005 och temat för kvällen var såklart somrigt så det blev shorts (med svarta ribbade strumpbyxor) och linne för min del.
Mycket kaos kring matlagningen men annars fortlöpte kvällen bra och allting var supertrevligt. Middag, lagom party och kvällens bästa bål var en perfekt blandning tillsammans med grabbarna ifrån uppsala och lite annat folk här i från stockholm.


Lördag:

Upp tidigt på morgonen och defintivt alldeles för tidigt för min smak med en lagom mysig huvudvärk som vittnade på att gårdagens kväll inte varit den lugnaste. In till stan för att göra min intervju och efter att ha upptäckt att L'Angolo var crowded och i princip alla bra fik i Stockholm så fick vi göra ett nerköp och sätta oss på Kofi. Extremt länge sedan jag var där och speciellt mysigt är det aldrig på det kaféet, även om sällskapet satte guldkant på tillvaron. Klarade av intervjun relativt bra för att sedan gå på en kortare shoppingtur med tjejerna.
För min del blev det mest fönstershopping då jag endast köpte ett par stora pärlörhängen ifrån en av mina absoluta favorit secondhands på Östermalm.
Hittade däremot ett lackat YSL-liknande skärp som jag hade kunnat mörda för i höstas men nu känns det nästan passé att köpa det, och ett par übersöta ballerinor ifrån Longchamp. Jade vars ekonomi alltid står stadigt köpte det ena och det andra samt utökade sitt skoförråd som redan innehåller hundratals skor med ytterligare två par!
Kvällen spenderades lugnt hemma, mycket skönt faktiskt.

Fick förövrigt ett jättespännande jobberbjudande igenom min blogg, det 3e i raden faktiskt och den här gången så överväger jag det faktiskt rätt seriöst också. Spännande!




Dagens outfit:
Mörkblå stuprörsjeans, Miss sixty
Svart långärmad topp, Sisters
Chanel-liknande halsband, Glitter
Pärlörhängen, ifrån Paris
Svarta mockastövlar, Hush puppies
Halsduk, Burberry
Mörkblå kappa, Boomerang
Svart väska, Gucci m. döskalle-scarf.



Söndag:

Idag blir det bara hemmachill och en prommis i solskenet också. Ska försöka skriva lite på mitt reportage, samt prova en hel hög med kläder som har kommit hem med postorder och försöka boka sommarens resa till Napa!


Helgen har varit brutalt bra rakt igenom! och veckan som kommer bli antagligen inte sämre den heller, för vad sägs om Thåström både måndag och tisdag? yes!


Uppdatering: Besökte NK's fashionshow på lördagen också för att se Empans kompis skutta fram med en hund i koppel. Oh my vad alla var skinny och det var en hel del konstiga outfits men fortfarande ett coolt koncept att köra en fashionshow med hundar bakom frostade glas.



<3

Kommentarer:
Postat av: Jade

Bella, Napa i sommar, oh my!

Postat av: Jen

Låter som en mysig helg :)

2006-03-12 @ 15:34:33
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Jossan

Berätta mer om jobbet du fått genom bloggen!

2006-03-12 @ 16:16:51
Postat av: Bells

Jade: oh yes!

Jen: det var mysigt :)

Jossan: kan inte, företagshemligheter. men jag kan säga såhär; det är någonting nytt och fräscht och ingen kommer missa när det lanseras.

2006-03-12 @ 17:35:43
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Jossan

Oj då, låter spännande =)

2006-03-12 @ 19:51:36
Postat av: Hedin

wow, mycket snyggt, gillar det mörkare temat. Tycker personligen att burberryduken är alltför överexponerad, annars fint!

2006-03-12 @ 21:27:40
Postat av: Bells

Jossan: det är det verkligen!

Hedin: TACK! jag gillar min Burberry, den är mysig när det är kallt och ruskigt ute :)

2006-03-12 @ 22:16:47
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: carro

härligt att du fixat jobb genom bloggen! great! har det med journalistik och göra, kanske? ;)

2006-03-13 @ 14:34:07
URL: http://jenilorac.blogg.se
Postat av: Gustav

Fredag, AWESOME! I really liked, but for some reason the night ended a little bit too early. Reason cute as hell! ;p

Sweet outfit för övrigt och lycka till på Thåström!

2006-03-13 @ 16:34:39
URL: http://uppsala.com
Postat av: Bells

Carro: yes, du är på spåren!
Gustav: oh yes, tackar! thåström var förövrigt GREAT! :D

2006-03-13 @ 23:47:48
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Mysse

hoho, Linnéa i min klass var en av modellerna på NK's show..

2006-03-14 @ 14:56:45
Postat av: Bells

Mysse: tuffing där!

2006-03-14 @ 16:12:22
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Paulina

Är kappan köpt nydligen?

2006-03-15 @ 07:25:16
URL: http://paulinas.blogg.se
Postat av: Bells

Paulina: nope, den har jag haft sedan i höstas :)

2006-03-15 @ 16:42:44
URL: http://bella.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits