HELGEN

Fredag:
Kände mej tillräckligt frisk för att gå till skolan men icke, efter en cigg tillsammans med Hans på långrasten så strejkade luftrören och resten av dagen fick jag kippa efter andan, illa.
Jobbmötet var egentligen inplanerat under fredagseftermiddagen men så blev det inte utan istället blev det en tripp med Jade till Apoteket för att inhandla alla förkylningsmediciner jag kunde hitta innan vi sprang in i Mani och Majkie på Espresso House. 
Sedan hamnade vi  på L'Angolo med Emelie, Sarah och Lova. Efter ett tag kom Hamilton och Victoria förbi också, trevligt. Riktigt långfika blev det för våran del.
Det finns många fördelar med L'Angolo, förutom deras gudomliga hallonpaj och brutalt trevliga personal så är det enormt trevligt att man nästan alltid träffar på någon man känner där. Mysigt!

Kvällen spenderades hemma hos Ahlinders där Fredrik och Danne hade lagat middag åt mej och Sarah, jättemysigt. En relativt lugn kväll faktiskt med delicious mat och trevlig sällskap. Det bör absolut göras om någon mer gång för lite champagne, god mat och trevliga grabbar är ett perfekt sätt att spendera sina fredagskvällar på. Fram emot två-tiden tog vi en taxi hem.

Dagens outfit:
Mörkblå stuprörsjeans, Miss sixty
Ljusrosa linne, H&M
Beige topp, vintage
Svart cashmere-kofta, ifrån paris
Svart sjal, Louis Vuitton
Halsband, H&M
Stora pärlörhängen, Antikt gammalt och nytt
Svart väska m. döskallescarf, Gucci
Mörkblå kappa, Boomerang
Svarta stövlar, Hush puppies
Bild här!


Lördag:
På schemat stod shopping med Josefine och mycket riktigt så ignorerade jag min kliande hals och jag och Sarah stressade in emot södermalm för att möta min favvoasiat.
Första stoppet blev Judiths där Sarah hämtade ut pengar för jeans hon sålt och jag blev kär i två par skor. Framför mej i hyllan stod de mest bedårande vita ballerina skor ifrån Marc Jacobs med en stor rosa rosett fram på tån samt ett par beiga canvas loafers ifrån TOD's. Det är sällan jag får sådana enorma craves som jag fick när jag såg dessa två par drömskor. Tyvärr passade inte Marc Jacobs flatsen, vilket var jättetråkigt eftersom jag älskar Marc, men om du har storlek 38½ så kila till Judiths vet jag, dom kanske finns kvar! Däremot inhandlade jag TOD's skorna, überfina!
Vidare på vårt secondhand-race och på nästa stopp fyndade jag en handgjord japansk sidensjal för en billig peng, jättesöt och kommer bli perfekt att slänga kring halsen i vår.

Sedan in emot Stureplan för att prova lite skor och än en gång stod jag och höll i seglarskorna ifrån Vagabond som är onekligen jättesöta men halva sverige kommer ha dom på sej i vår och då kommer det inte alls vara lika roligt, såklart. Funderar på att köpa ett par riktiga seglarskor istället som verkligen kommer passa ute på sjön i sommar, för heey jag är en skärgårdstös.
Bjöd älsklings-My på fika på L'Angolo för att diskutera igenom fredagen, trevligt att få träffa henne också. Däremot hade mitt favvofik blivit invarderat av stockholms äckliga ungdomscelebs, nejtack ni får gärna försvinna bort till Maddes är ni snälla.

Hem för att upptäcka att jag hade jättehög feber och kvällen fick spenderas hemma i tv-soffan där Carola vann schlagerfestivalen i hennes kleinblå kreation. Well, jag höll på BWO men Carola var en värdig vinnare ändå, hon är schlager, det går inte att komma ifrån.

På det hela var det en toppenhelg!


<3

Kommentarer:
Postat av: sanna

du verkar ha bra koll på bra secondhand-butiker, några tips? har kollat in judiths och två, tre gånger om på hornsgatan, annars är jag ganska så lost.. :) några tips?

2006-03-21 @ 20:42:54
Postat av: Josefine

varken Carola eller låten var egentligen inge vidare bra...

Postat av: Bells

Sanna: övre östermalm, kring östra real, där finns en mängd trevliga butiker :) sedan kring nytorget på söder finns många fina affärer om man vill fynda!

Josefine: äsch, hon får gärna representera sverige för min del. hon är lite pepp!

2006-03-21 @ 23:27:42
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: mila

har du inga timberlands om du är en seglarbrudis? var brukar ni segla?? Jag läääääängtar sommaren och båten havet solen vinden allt!

2006-03-23 @ 17:12:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits