Söndag

Jag funderar på att börja sätta veckodagar som namn på mina blogginlägg så slipper jag alla dåliga rubriker, det är ju nästan perfekt med andra ord!

Idag är det söndag vilket innebär hemmachill där jag bara gör allt som jag inte hinner under veckorna så som pluggar, fixar naglarna, städar och pysslar och donar i rummet. Idag har jag dock inte hunnit plugga speciellt mycket men det kanske kommer (troligtvis inte) men däremot har jag målat mina naglar rubinröda, snyggt!

Blogg-addicted det är jag verkligen. Skickade en fullständig lista på alla bloggar jag läser till Josefine igår och det närmade sej nog 25 st, som jag dagligen spanar in och det är inte så konstigt att man blir påverkad av alla bloggar och därför började jag fundera lite på i vilken kategori min egen blogg hamnar. Jag läser mest mode-bloggar, samhälls-bloggar, men även en del personliga-bloggar som inte är skrivna av mina vänner, och sedan såklart alla vänner-bloggar som mina vänner knåpar ihop (lovely att få deras syn på saken av alla incidenter vi har varit med om tillsammans!). Jag antar att min blogg främst är en personlig-blogg eftersom jag pretty much bloggar en censurerad version av min dag, dagligen, men den har även ett litet stänk av mode eftersom det trotsallt är ett stort intresse.
Däremot så innehåller min blogg nästan inga åsikter alls om olika samhällsproblem etc. det kanske är synd? men samtidigt, det matas vi med varje dag ändå så fuck it, min blogg är en lättsam blogg! och helt crap kan ändå inte min blogg vara, jag har jag trotsallt fått 2 jobberbjudanden igenom den!


Mina nya favoritbloggar är (utan speciell rangordning): Mimi för hennes träffsäkra skrivsätt som blandar stockholmsskvaller med hennes eget liv kryddat av fashionglory, Sigrid vars "dagens outfit"-inlägg ger vilken fashionista som helst prestationsångest, Engla som blandar bilder på celeb's, mode och personligt, Hotspot vars "what's hot & what's not"-listor inte alltid stämmer överrens med mina åsikter men som alltid framkallar shoppingsug hos mej, Bryanboy har en blogg man bör ta med en nypa salt men det är svårt att låta bli att dra på munnen när man läser om hans modeslaviska liv (?), Julian min favorit i genren över metrosexuella-svenskar. Ge mej en metroman som kompis säger jag bara, det är synd att så få killar vågar vara utseendefixerade och defintivt jättefå som vågar blogga om det, men Julians blorr är toppen!

Har ni några favoritbloggar? tipsa mej gärna!
Nu kallar definitivt mediakunskapen och matteboken, eew.
<3

Kommentarer:
Postat av: Eliza

Tänkte bara berömma för en bra blogg! Läser den lite då och då=)

Postat av: sigrid

jag gillar din blogg med!
och du, jag har en metro-kompis. love him!
spana in hans blogg!

http://www.metrosexuell.webblogg.se

passande namn eller vad?!

2006-01-15 @ 21:14:43
URL: http://sigrid.webblogg.se/
Postat av: hanna

jag ÄLSKAR www.mammamu.blogspot.com,
Hanna som pluggar till veterinär i England skriver den, hon är sjukt rolig.

2006-01-15 @ 22:12:32
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: hanna

oooh och så klar www.santkildaroad.blogspot.com, Silverfisken som jobbar med reklam i Australien, barndomskompis till Håkan Hellström och ungefär den roligaste personen på länge.

2006-01-15 @ 22:13:39
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: Bella

Sigrid: oj, vad roligt att du besökte min blogg! :)
Hanna: ska genast spana in!

2006-01-15 @ 22:34:44
Postat av: Jade

och ingen jävel verkar spana in min blogg?
Men det gör i alla fall bella, inte för att jag har någonting roligt att skriva, men i alla fall :D

2006-01-15 @ 23:53:13
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: hotspot

Hotspot: Ha ha, tack så mycket!! Roligt att du gillar min blogg!

2006-01-16 @ 07:27:22
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Hittade din blogg av en slump och har nu läst lite.. Du har en väldigt rolig blogg måste jag säga. En fråga bara vad är det för två jobberbjudanden du har fått genom Bloggen? Ha de bra

2006-01-16 @ 18:11:13
Postat av: Bells

jade: jag ska läsa, haha, jag gör ju ändå det varje dag! :)
hotspot: vad kul att se dej i bloggen!
sara: tack! jag har blivit erbjuden att skriva om mode för champagnecity.se samt en "veckodagbok" för lyxpiraya.se

2006-01-16 @ 18:22:43
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Julian

Spanade in din blogg igår men måste missat att du länkat till mig, sött!

2006-01-16 @ 23:31:02
URL: http://stray.blogg.se
Postat av: Sara igen

Får du betalt eller gör du det frivilligt? :)

2006-01-18 @ 12:33:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits