Snowy ONSDAG

Det snöar ute, helvete, jag hatar snö när julen redan har varit över. Visst när jag besöker Åre/Alperna så vill jag att det ska vara massor med snö, men i stockholm? nej tack! jag som hoppades på att det skulle bli en tidig vår i år och att jag skulle kunna dra fram mina älskade loafers och använda min mörkblå kappa lite mer, eller den ganska gorgeous beiga korta trenchen jag hittade här om dagen när jag var ute och shoppade, men icke, det är snö ute! Fuck it, som älskade Lina-darling skulle ha sagt, men icke det heller för hon har ju flyttat ifrån det snöiga Sverige för varma LA, miss you.

Dagens outfit (som förövrigt var jättesöt):
Rosa linne m. smala axelband, H&M
Beige topp m. empirskärning, vintagefynd ifrån helgens runda
Svart cashmere-kofta, ifrån paris
Svarta/blekta stuprörsjeans, Diesel
Pärlörhängen
Långt halsband med tygblomma/amulett
Burberryhalsduken, Boomerang dunjackan, Svarta Hushpuppies och folklore-väskan.

För alla er som har önskat bilder på mina vintagefynd/nya shoppingfynd samt min nya Gucci-väska så kommer det till helgen! :) (Sigrid, bilden på slokhatten kommer på din mail då också!)


Idag var en rätt värdelös dag
även om jag praktiskt taget skrattade mej igenom den med Empan som på sitt vanliga Emelie-vis piggade upp mej otroligt mycket med sina små kommentarer, härligt! För annars var det otroligt onödigt i skolan, som vanligt, förstår ibland inte ens vad jag gör där?

Det var även en överläkare som var på Östra idag och föreläste ang. Östras ökade rökproblem och vi fick se diverse äckliga bilder på stupcancer och snusgropar sådär direkt efter frukost, och om det uppskattades? knappast, och vem bryr sej ärligt om skräckpropaganda? tydligen inte östra realarna i alla fall eftersom mer än 50% av alla som lyssnade på föreläsningen rusade ut i snöovädret för att inhalera lite nikotin. Haha!


Veckans worth to know gossip (so far):

P W-S har för övrigt slopat sitt misslyckade "manliga" musche och skägg-experiment och tur är väl det för det var ingen som jublade när vi såg honom glida omkring i skolan i måndags med den nya klädsamma (läs: NOT) ansiktsbehåringen, haha, thank you P för att du insåg att det inte var vidare smickrande ;)

S verkar ha upptäckt vilken backstabber hans modellvän R är som har prasslat med S kära flickvän, och nu väntar det blodigt slagsmål mellan pojkarna, jag håller på S, vad gör du?

Darling-S har på allvar börjat dejta sin Bromma-S verkar det som, mysigt men den flickan lyckades då inte hålla sej singel länge!

En man med förkärlek för ponnys har skaffat ny jacka, spännande, men det trodde vi verkligen inte om den lilla ettan, och att han skulle våga sej på en sådan fräsch somrig färg som beiget, ooh ;)

Darling-J har ett nytt jobbprojekt på gång, så ni som syns ofta ute kring Stureplan kommer kanske få se min pingla i krokarna snart, håll ögonen öppna!

C
har haft en sexuell fling med en känd festfixare i Stockholm, eew, hur kunde hon?!

-------------------------------

Ta mej för övrigt aldrig speciellt seriöst här i bloggen, för vem skriver seriöst en ocensurerad version av sitt liv här? nada prada! och sluta kommentera utan namn, vågar ni inte stå för det ni säger så låt bli att slösa tid på att skriva något då!


Kommentarer:
Postat av: Darling-S

Darling-S här :) d är nog på väg till att bli lite seroöst,svar ja! haha,men hoppas inte på för mycket,kan ju visa sig att karln är ett svin..*bellas ord i min mun*Hmm,vilket jag inte tror med tanke på middagen igår :) kanske dags att knulla snart? haha höjd punkten på förhållandet :P haha guuud VULGO SARAH!

2006-01-18 @ 16:57:22
Postat av: Emelie

Vadå vulgo? Vafan har man annars en pojkvän till? :s

Postat av: Darling-S

jaa men jag ska vara oskuld tills jag gifter mig*too late pizza boy*

2006-01-18 @ 21:46:20
Postat av: Bells

Darling-S & Empan: Sötnosar där! Btw, ni som känner mej, framkom det vem det var bakom alla mystiska täcknamn? P W-S var nog särskilt fyndigt ;)

2006-01-18 @ 21:49:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits