Sliten MÅNDAG

Haha, liten uppfräschning av rubriken även om den inte framkallar några större glädjerus.

Iskallt ute imorse trots att det bara var kring nollan, därför blev det tjocka Boomerang-jackan istället för min kappa även om jag börjar bli brutalt trött på att gå omkring som ett tält i tjock dunjacka istället för tunn trench eller bara cashmere-kofta. ge mej sommar!

Dagens outfit:
mörkblå stuprörsjeans, miss sixty (som är mina favoriter, därav har jag dom på mej himla ofta!)
gråbeige/sandfärgad lågärmad tee med rynkning i urringningen, H&M
svart cashmere-kofta, ifrån Paris
långt halsband med gröna indianpärlor, H&M
pärlörhängen, ifrån Spanien
brun dunjacka, Boomerang, svarta hush puppies, brun folklore-väska, ifrån Paris och Burberry-halsduken till det.

Efter skolan gick jag på shoppingtur med Sarah och Empan. Mycket trevligt! Jättetråkigt däremot att Filippa K inte längre säljer sina ribbad baslinnen och kanske inte kommer ta in några sådana i vår heller, pga. ny leverantör och eftersom jag har extrem torka på bastoppar så vet jag inte riktigt var jag ska leta. Vill ha vanliga vita linnen med breda band, ribbade i bra kvalitéet, någon som vet var jag ska leta? Tacksam för alla förslag!
Hittade däremot ett par nyinkomna stuprörsjeans (samma modell som på mina älskade mörkblåa) i somrigt ljusblått med diskreta slitningar på fickorna bak och fram och med klarröda sömmar, jättefina och perfekta för våren med stora solglasögon och en blårandig tee.
Förutom jeansen blev det även 2 lite roligare t-shirts ifrån H&M, ett grått ribbat linne med applikationer ifrån H&M, ett halsband samt en gråblå kjol därifrån, budget, jag vet, men jättefint!

Sedan åkte jag och Sarah till söder där hon sålde sina sprillans nya Fornarina-jeans till Judits secondhand så letar ni nya ljusblå jeans ifrån vårkollektionen för en billig peng så åk dit vetja! Hon har även ett par nya mellanblå stuprör ifrån Acne som hon säljer, billigt.

Hemma kraschade jag med nya numret av ELLE i famnen i soffan för lite slötittande på klassikern "That 70's show", mysigt. ikväll blir det kanske lite plugg, annars bara chill.


Har hittat en ny favvohemsida med übergulliga
skor, check it out!
(nu borde även länken fungera)


<3


Kommentarer:
Postat av: sigrid

intressad av in slokhatt! kan du skciak bild till min mail?
[email protected]

Postat av: alice

Topshop har alltid en massa bas-tröjor/linnen, check em' out :)

2006-01-16 @ 19:24:41
URL: http://mymymetrocard.webblogg.se
Postat av: Bells

Sigrid: det ska jag göra! ska bara ta bilden först :)
Alice: tack för tipset, ska kolla! även om jag letar efter saker med lite bättre kvalité

2006-01-16 @ 20:21:05
Postat av: malin

kvalitet ;)


trevlig blogg btw

2006-01-16 @ 20:24:57
Postat av: Caroline

Jag tror jag kollat på samma miss sixty ljusa stuprörs jeans som dig (Om det var miss sixty?). Miss sixty har annars jättesnygga grå-blåa vår jeans! Hur är killarna i Östra real?

2006-01-16 @ 21:02:57
URL: http://www.line.blogg.se
Postat av: Bells

Caroline:
yes, det var miss sixty! jag ÄLSKAR miss sixtys "Eden"-jeans, toppen passform verkligen!

Killarna på Östra? hm, det beror väl på vilken typ av killar man gillar. men det finns någon för alla på östra mer eller mindre, eftersom det finns jättemånga olika linjer så finns det massor av olika typer av killar också. generellt sett så är nog journalitisk-killarna och estet-killarna en klass för sej, ingenting att hänga i nyårsraketen direkt! men däremot finns det en och annan snygging annars att spana på :)

2006-01-16 @ 21:16:34
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Jade

östra killarna?

oh my gosh, de som är heta, är riiiiiktigt heta, och jag spanar för det mesta in nya killar varje dag.. och tjejer, som ni vet har jag ju lyckats klämma ut mig det både en och två gånger för mycket ;)

2006-01-16 @ 22:17:45
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: Jade

ur*

2006-01-16 @ 22:18:32
Postat av: Rebecca

tycker din blogg är riktigt skön!
är förundrad över att du hittade så mycket på H&M, jag orkar aldrig kolla runt så mycket där, allt ser så stökigt ut :P men det kanske är skillnad på gbgs och sthlms h&maffärer ;)

2006-01-16 @ 23:02:19
URL: http://rebeccca.blogg.se
Postat av: Caroline

Okey, hehe låter helt ok ;)

2006-01-17 @ 07:52:37
URL: http://www.line.blogg.se
Postat av: hanna

jag undrar om ditt gråa, ribbade h&m-linne är samma som mitt ,vilken färg på applikationen? ;)

2006-01-17 @ 13:58:43
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: Denise

Jag rekomenderar som sagt starkt D&G's baslinnen. Låter precis som din beskrivnin; breda axelband, ribbat tyg, vita eller svarta till färgen, och är otroligt användbara och framför allt SKÖNA. Köp herrmodellen på NK's herravdelning. Du blir inte besviken.

2006-01-17 @ 17:39:50
URL: http://denises.blogg.se
Postat av: Bells

Hanna: multifärgade applikationer, i lite 70-style med fjärilar, blommor och hjärtan. peace and love! ;)

Denise: Roligt att se dej i min blogg, läser själv din! :) Tack så hemskt mkt för tipset, får ge mej ut på jakt i helgen!

2006-01-17 @ 18:18:05
Postat av: Camilla

Helo baby! Camilla från Sophias fest här ;) Trevlig blogg!

2006-01-17 @ 19:08:24
URL: http://stilic.blogg.se
Postat av: Bells

Camilla: hm? hittat rätt Isabelle verkligen? Roligt anyway att du gillar min blogg men jag tror inte att det är mej du menar ;)

2006-01-17 @ 19:13:46
Postat av: alice

hm mjo ioförsig. topshop kanske inte har de bästa.. men, bättre än HM iallafall, så jag är nöjd :)

2006-01-17 @ 22:37:27
URL: http://mymymetrocard.webblogg.se
Postat av: Camilla

haha ;) nej det var helt fel! ;) men bloggen är fortf. trevlig! ;)

2006-01-17 @ 23:56:38
URL: http://stilic.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits