Long hard FREDAG

Okey, ett lite försenat fredags-inlägg, read och kommentera!

Snöyra imorse, och alla någolunda utseendeintresserade personers hatväder då det betyder: blöta skor, bylsiga kläder, smink som rinner och katastrofal hårdag! Med andra ord så hade den här dagen NOLL förutsättningar för utseendet och jag hade mycket gärna stannat hemma om det inte var så att jag hade "Omvärldsbevakning" med Sparre direkt på morgonen så jag var tvungen att pallra mej till skolan.
Pratglad som jag är i mindre grupper/bland vänner & bekanta så hatar jag att prata inför klassen och hålla föredrag men det gick galant, stora pluspoäng för självförtroendet!

Dagens outfit:
Svart ribbat långt linne, H&M
Svart & rosa golfrutig v-ringad tröja, Lyle&Scott
Mörkblå stuprörsjeans, Miss Sixty
Örhängen, Chanel
Boomerang-dunjacka, Burberryhalsduk & Gucci-väskan till det.



Äckligare lunch än vanligt @ Östra med degiga veggo vårrullar och kladdigt grötliknande ris så det var bara att bege sej till Sevvan för lite anständig lunch bestående av cigaretter och pistagebullar, haha, totally heroine-chic att stå ute och förfrysa fingrarna i det -10gradiga vädret, usch, ingen bra idé.

Efter skolan så tog sej ändå dagen då det vart shopping efter Ellies 18årspresent, samt fika @ L'Angolo med mina flickor samt Josefines kompisar, mysigt. Sedan långsolning med Sarah i dubbelsolariet vilket resulterade i en finfin bränna, mycket fniss och prat. Middag hemma hos Jade sedan med hennes kompis Mickis innan jag åkte tillbaka in emot city för bio med Sofia, Josefine och hennes kompisar, trevligt.
Vi såg "
Ryktet går" och det var knappast någon toppenfilm, ville se "Stolthet & Fördom" eftersom jag läst boken för länge sedan och är nyfiken på den här filmatiseringen men den gick tyvärr inte idag, synd!
Som vanligt skaffade jag mej raskt en handfull fiender i biosalongen eftersom Jonas ringde på min mobil stup i kvarten och eftersom min älskade Nokia inte direkt är superny så låter vibrationssignalen brutalt högt också plus att jag disktuerade allt i filmen med Josefine och Sofia under tiden vilket resulterade i x antal hyschningar, om blickar kunde döda...

Hur som helst, helt okej fredag trots att jag var brutalt trött, så nu ska jag nog hoppa i säng!


<3

Kommentarer:
Postat av: MysticQ

Inför 20-årsgräns på bio.

Postat av: Bells

MysticQ: det kan man tycka ;)

2006-01-21 @ 12:14:02
Postat av: Josefine

Jag gillar inte fantasy och sf-filmer. Det är boooring!

2006-01-21 @ 13:27:57
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: emeli

berätta mer om varför du avskyr att hålla föredrag och så, typ hur du känner dig och så. intressant=)

2006-01-21 @ 14:55:23
Postat av: Sofie

jag hatar, hatar, hatar snö. men jag tycker däremot om att hålla föredrag.
jag har en ny blogg :)

2006-01-21 @ 17:36:56
URL: http://www.sofiesofie.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits