Hektiskt dag!

Hoppade upp ur sängen imose efter allt för många snoozningar och fick därför också väldigt bråttom iväg. Skyndade mej iväg till Empan ute i Bromma (direkt bussen var toppen!) för att slänga på mej min minst fashio-outfit bestående av för små Wrangler-jeans och en minimal t-shirt ifrån Paris, eew, det var inte ett val pga. förseningen imorse utan snarare för att vi faktiskt skulle måla om hennes rum, och var lugna, jag hade en annan outfit med mej i min Longchamp.
Jag visste redan innan att Empan var finsk och hade en förkärlek för heta saker men hennes rum var som en enda ångbastu för att färgen skulle torka lättare (?).
Under ca. 2 timmar slet vi som djur med den Stockholmsvita färgen och jag bara kände hur pappsen där hemma skulle vara stolt över mej när jag stod på pallen med färg på näsan och rollade hennes väggar, haha. Sedan var det i alla fall dags för en välbehövlig lunchpaus som sedan blev en låååång paus och inget mer målande.

Pappa fick hämta upp mej på eftermiddagen innan vi styrde kosan ut emot Djursholm för att se brorsan spela hockey och trots mina lurviga moon-boots så frös jag om fossingarna där i ishallen, usch.

Empan och Sarah ringde igen på vägen hem och berättade att Arin ringt och tänkte släppa in oss 3 pinglor VIP på Club Heat som kickade igång deras 1-årsfest (?) på Club Rio (som förövrigt är en gayklubb med en stor och färggrann regnbågsflagga utanför) och eftersom mina kvällsplaner såg relativt tomma ut så svidade jag om hemma och åkte in emot Stureplan för att möta gänget.
Jättelångtid tog det i VIP-kön där det var kaos, men tillslut kom vi in och där inne var det knappast någonting att hurra för, massor av okänt folk (mest jallas) och ett och annat välbekant ansikte. Träffade en gammal klasskompis och fick en liten pratstund :)
Däremot infann sej aldrig någon partystämning och efter någon timmes skrattande över de sorgliga brudar som är för fula/feta för att bli glitterflickor hade skapat sina egna "porriga" outfits i minimala hotpants över cellulitrumpor så bestämde vi oss i alla fall för att gå.
Så det är förklaringen till varför jag sitter iklädd myskläder så här pass tidigt en partykväll och dricker te och bloggar. Det har en tendens att alltid bli såhär nu för tiden, är så trött på klubbfester men det är svårt att låta bli att gå när man alltid kommer in gratis. Hm? Nu i januari blir det i alla fall Beyond (om dom verkligen för en gångsskull har sin fest) och sedan SBN's 1årsfest :)

Imorgon är det shopping med Vici <3 och eventuellt PC's och deras privatfest i gamla stan, får se vad som händer.

Kommentarer:
Postat av: Josefine

Jääyk, är kanske lite glad att jag inte var en i sällskapet utanför Rio... ^^


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits