härlig TISDAG

Tog lång sovmorgon imorse och träffade Sarah en sväng innan min första lektion för dagen. Mysigt.
Hade sedan en lektion av oseriös Mediakunskap (även om Lova, jag & Sarah jobbade litegrann med vår uppgift om "Genusperspektiv i media") där Seth mest försökte övertala oss att snusa, haha!
Mattelektionen blev inte heller superseriös eftersom jag och Jade mest diskuterade den kommande helgen, men vad ska man annars göra för att förhöja stämningen en snögloppig tisdag?

Åkte till Stureplan där vi hämtade upp ett jättegäng SBN-biljetter (panik!) och även ett gäng 90abiljetter så nu säljer jag sådana också. Träffade sedan Sofie och hennes kompisar samt Magda för biljetter innan jag, Sarah och Jade tog en snabbis i Sturegallerian (mitt andra hem) för att sedan hamna på MOCCO för både fika och middag, mums!

Vidare till Östra real för öppet hus där jag mest satt nere i journalistrummet med Sarah och Johan och pratade och skrämde bort alla små töntiga 90or som försökte ställa frågor till oss om vår älskade inriktning, haha. Träffade även på årets elakaste pappa som under 5 minuter hann förolämpa min Gucci-väska, Sarahs Goose-jacka samt alla killar på hela Östra real, vad är det för fasoner? USCH! och stackars hans rodnande dotter som stod några meter bort och visst ville dö när hennes pappa pratade på som en ångvält. Träffade Philläää en sväng också, som var brun som en chokladboll vilket påminner mej om att jag måste sola snart igen! Celeb-spotting också då Fredrik Lindström mycket intresserad satt och förhörde sej om journalistik-inriktningen tillsammans med sin dotter (?) eller fru, haha, lite komiskt eftersom vår kära Lillemor (svenskalärare) alltid prata om honom med varm röst på sina lektioner!

På det hela så har det varit en väldigt slapp dag, skönt verkligen! Imorgon är det idrottsdag, skridskor i Kungsan och sedan yoga, kul!


Dagens outfit:
Vitt lång baslinne, H&M
Mörkblå Östra-real tröja över det, (för öppna huset)
Flätat guldskärp
Mellanblå jeans, Wrangler
Armband m. guldlänkar
Pärlörhängen

Boomerangjacka, Hush puppies, Burberryhalsduken & Gucci-väskan till det.


<3


Kommentarer:
Postat av: Jade

det var bara söta pojks som kom till oss iaf ;D

Postat av: nathalia

vad gör ni på svenskan? jag är 27 och snart klar svensklärare, får man fråga bara lite om du orkar svara? vad är roligt? gör ni många uppgifter själva eller babblar läraren mest? läser du mycket på din fritid också eller "bara" de böcker som ingår i skolundervisningen? Har du någon favoritbok? och pratar du med dina vänner om bra böcker du läst? Svara gärna!! tack, kul blogg och hade gott i snöyran och på alla fester!

2006-01-24 @ 22:26:45
Postat av: Bells

Jade: yeeah, inte hos oss!

Nathalia: Just nu har vi precis avslutat en del av lit.historian då vi har läst om Antiken (bland annat så fick vi läsa Kung Oidipus samt spela upp olika grekiska dramor) och Islänska sagor (samt se Korpen flyger). Vi har rätt traditionell undervisning, läraren pratar, vi antecknar, sedan får vi någon uppgift att jobba med vilket inte är så jätteroligt alla gånger. Däremot så ska vi börja gå en hel del på teater för vår svenska-lärare tycker sådant är roligt, så nästa vecka blir det "Fröken Julie", det ska bli roligt!

Jag läser jättemycket, det har alltid varit någonting jag tycker om. Historiska romaner och typisk chic.lit. tycker jag bäst om. Jag älskar "Borta med vinden", det är min absoluta favoritbok (& film), helt otroligt bra bok!
Jag har många typer av olika vänner, men visst har jag en del vänner som jag pratar om böcker med, oftast de vänner som även har sockerdricka (www.sockerdricka.nu), precis som jag. och vänner på min inriktig, journalistik som jag går.

Det som jag tycker bäst om i skolan är friskrivning, eller novellskrivning när man får en mening eller en rubrik att bygga en berättelse omkring. Jag älskar att skriva, i alla former! Artiklar, repotage, noveller, dikter, you name it! Ett tips är att bredda bokläsningen igenom att inte bara ta tjocka klassiker som folk automatiskt tror är tråkiga utan även blanda in lite "roligare" böcker, mer moderna bestsellers och så, det ger en bättre blanding. Sedan är det alltid roligt att diskutera och analysera böcker efteråt!

Om du har fler frågor maila: [email protected]

2006-01-24 @ 22:35:33
Postat av: nathalia

Tack för välskrivet svar! Juste att få insidertips på nätet! och du, njut av fröken julie och det omtalade skådisparet!.. hej!

2006-01-25 @ 16:59:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits