En lördag i shoppingens tecken

Tyvärr blev det inte allt för mycket sömn inatt, mycket beroende på min enerverande lillebror men sådant får man ta ibland, han tvingade i alla fall upp mej ur sängen tillräckligt tidigt för att jag skulle hinna få någonting gjort under dagen.
Åt långfrukost och läste nya ELLE (toppen!) för att sedan duscha och slänga på mej lite kläder och skynda in emot södermalm och dagens secondhand-race.

Dagens outfit:
Brunt linne, H&M
Svart cashmere-kofta, ifrån Paris
Mellanblå jeans, Wrangler
Brun sjal med stor rosett som skärp, Louis Vuitton
Örhängen, Chanel
Brun folklore-väska, Mörkblå kappa, Bommerang samt Burberryhalsduken till det.

Mötte upp Jade, Josefine och Sofie på söder för att ta en sväng på Hornsgatan och genast fann jag en del saker värda att köpa, och en underbar rödrävspälsmössa som jag seriöst funderar på att köpa om den finns kvar på måndag, väldigt ryssmode.
Vidare emot Bondegatan för vidare shopping innan vi kraschade på ett fik vid Medis för panini och mineralvatten, precis vad som behövdes mitt i kylan, då även Victoria och Sofia följde med.
Träffade My och Ludde på H&M där jag provade en del Vivienne Westwood-inspirerade toppar och ett sailorchict ribbat linne, men det blev inga fynd.

Hela shoppingdagen slutade som vanligt på Östermalm efter en liten tripp förbi NK för att plocka upp mina nyklackade skor, som mja, inte blev så jättebra måste jag säga, men vem ser nitarna under sulorna? ingen, så jag antar att jag får vara nöjd.

Dagens fynd:
Beige genomskinlig topp
Sailorchic topp
Folklore armband
Mörkblå 60-talsväska med lång guldkedja
Rött sammetsdiadem
Guldkedjearmband

Synd att tiden inte räckte till, alla vanliga basgrejer jag hade tänkt att köpa får jag inhandla på måndag istället. :)

Ikväll blir det nog hemmachill eller möjligtvis filmkväll hos Sofia. Orkar ändå inte festa.

<3



Kommentarer:
Postat av: Jade

Bella, we did it! :D

Postat av: sigrid

bilder bilder!:D

2006-01-17 @ 20:48:16
URL: http://sigrid.webblogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits