Måndag och lite ELLE, såklart!

Usch och fy för att vakna 05.45 utan att kunna somna om när man egentligen inte ska stiga upp fören ca. 07.30, precis så var det för mej imorse men jag fick trotsallt en relativt skön morgon med frukost framför OC (kollar igenom boxen för 2a gången just nu!).

Skynda till skolan för inlämning av den jambiska versen på svenskan och efter en brutalt äcklig lunch och mycket fnissande i journalistrummet. För vem kan glömma att: Johan var pinsammast i helgen! Fyllo no.2!;)

Musikalen på eftermiddagen i aulan var en kavalkad i klichéer som får alla oss kärlekstörstande singlar att må superbra och gå därifrån med en warm fuzzy feeling i maggropen och för att uttrycka mej som Empan; "Jag vill också sjunga duetter och bli kär!", för det var precis så vi alla kände. Klassiskt upplägg och det bådade för en hel del skratt, även om Kent-musikalen Östra satte upp förra året var snäppet vassare.

Fika på L'Angolo med Sarah och mycket diskuterande om trippen till Åre och pojkproblem, som vanligt, innan vi jagade runt på stan efter den perfekta ljusbeiga ryschiga toppen som jag hade spanat in under helgen. Heey Chloé-lookalike du är min nu! Brutalt fin kommer den bli i vår med lite pösigare shorts, flats och gigantiska solglasögon, mumma!

Dagens outfit:
Ljusrosa linne, H&M
Vit t-shirt m. tryck, ifrån Paris
Brun kofta, Zara
Mellanblå jeans, Wrangler
Flätat skärp m. antikbehandlat spänne
Pärlörhängen, rubinarmband, folklore-väska & fjärilshårspänne.




Elle-galan igår. Sveriges egen Oscars-gala och ett av de få tillfällen i vårt avlånga land då det är helt okej att klä upp sej till tänderna! Men som vanligt så lyckas alla lite olika bra och ett tydligt exempel på någon som borde ha anlitat en (bättre?) stylist är Arja, what's up med den vita fjäderboan? Sofi var däremot söt som vanligt i sin svarta ryschiga kreation och precis som vi alla hade förväntat oss så stod helt klart  Bea Szenfeld ut ur mängden, men det är roligt med sådana människor också, som verkligen vågar!

Årets modell blev till min besvikelse men Empans lycka inte den gamla Höglandspinglan Elsa Hosk som jag hade hoppats på utan istället Mona Johannesson som visar att även "korta" kvinnor kan!
Att ge Vickan ett pris är i min värld fullständigt oförståligt, för hey hur svårt är det att slänga på sej en Dolce&Gabbana klänning och ett par leopardfärgade Manolo Blahnik skor, cute visserligen men inte med hennes jätteboobs som hotar att hoppa ur klänningen hela tiden, skandal att ge henne så pass mycket tv-tid! Miuccia Prada vann pris för Årets internationella designer, bra val men inte det jag hade valt, Marc Jacobs är min gud just nu. Inte heller helt otippat att David&Martin blev Årets smyckesdesigners, för vem hade missat hypen kring deras smycken år 2005?

Många svenska favoriter fanns med också. Årets nykomling vanns av Systrarna Dagmar. Inte helt otippat så vann Rodebjer det tyngsta och mest prestigefyllda priset av dom alla; Årets modedesigner. Som vanligt kan vi konstatera att svenskt är bäst, och det skulle inte vara helt fel att gå omkring i sommar i en kreation av Carin Wester. Ge mej mer svenskt!

Catwalken var frosseri i bra smak och signerad Karin Smeds som också välförtjänt vann priset som Årets stylist. Förutom allt som är obvious med vårmodet 2006 så kunde jag skymta dessa eviga hängslen jag har varit sugen på bra länge nu och det känns inte alls helt omöjligt att slå till på den här outfiten ifrån Acne, supersnyggt! Och för att inte tala om alla röda skor som jag har varit brutalt sugen på sedan i höstas men ännu inte funnit det perfekta rödlackade paret, men I will för jag ska ha ett par i sommar!

Ni som såg galan, några kommentarer? Är alltid roligt att veta!



<3

Kommentarer:
Postat av: hanna

bells, jag hade också hoppats på Elsa och MJ, jag bloggade faktiskt om exakt samma sak igår ;)

Postat av: Hedin

Elsa hm? Går i mitt plugg. Synd att hon inte vann. Tycker för övrigt galan är alltför reklamerad och hypad, men kan va kul o kolla på.

2006-02-20 @ 20:35:53
Postat av: Bells

Hanna: MJ är bäst och Elsa likaså! Du har bra smak!
Hedin: Aha, du går EG med andra ord! :) Klart att galan var hypad och reklamerad, men heey, vi har inte så många fashion-galor i sverige så det gällde att passa på!

2006-02-20 @ 21:09:31
URL: http://bella.blogg.se
Postat av: Jen

Jag tyckte den var bra :)
acnes kollektion var super fräch tyckte jag :)

2006-02-20 @ 21:11:12
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Bells

Jen: Oh ja, Acne-kollektionen var great!

2006-02-21 @ 16:13:00
URL: http://bella.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits