Skolfotografering & skoluniform

Precis som när det gäller etik och moral så finns det också osynliga klädregler på Östra Real, osynliga klädkoder och därför också en osynlig skoluniform alla utom möjligtvis estetklasserna faktiskt följer slaviskt, tro mej.
Detta är simply stilrena plagg som får bäras och gärna då en v-ringad tröja av märket Lyle&Scott (gäller för både tjejer och killar) sedan ska det matchas med ett par snäva cigarettepants; stuprörsjeans alltså och toppas upp med pärlörhängen och på fötterna bör du vid den här tiden på året ha ett par loafers.
Alla regler inom det socialaspelet tycker jag är intressant, och att analysera klädkoderna behöver man inte ens vara ett smarty-ass för att klara av, det är så uppenbart.

Skolfotografering idag, såklart hade jag och 4 andra flickor på oss den exakta skoluniformen (även om 3 av oss faktiskt gjorde det till en grej med en stor portion humor vilket faktiskt tycktes uppröra en speciell blondin).
Det kanske är meningen att det ska vara trevligt men skolfotografering men så länge jag kan minnas har det varit en skräckupplevelse och idag var det inget undantag.

Ikväll blir det jazz igen på Kühlers, mycket trevligt! :)


Kommentarer:
Postat av: hanna

åh, bella jag har precis hittat till din blogg.

Postat av: Emily

Så rätt! har kommit underfund med att du alltid snor mina blogidéer ;) så hädanefter kommer vi väl antagligen att skriva inlägg som är rätt lika.

Undrar om jag är speciellt populär hos en del nu efter dagens sneda blickar? Å andra sidan har jag väl aldrig varit det och det kvittar väl egentligen.

Synd att man inte kan namnge människor, det skulle ge mera karaktär åt texten :D

2005-09-20 @ 20:04:41
URL: http://incipience.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits