Förfrusna fingrar och dubbeldejt

Precis som hos kära Emelie (http://incipience.blogg.se) så är en ny blogg-era inledd även här där jag numera ska vara äckligt öppenhjärtlig, dock inte namnge alla personer men bor ni i Stockholm och rör er i innerstaden så lär ni ändå kunna gissa vem/vilka jag talar om.

För att klargöra lite frågetecken så skulle jag och Emelie på dejt idag med varsin Erik (den enda ifrån Stureby som Emelie mötte i en bastu och den andra ifrån Älvsjö) och efter ett långt och utdraget krig om vem som skulle ta vilket café så fick Emelie ta Baresso medan jag och Erik fikade på Kofi vid Stureplan. Dock syntes inte en viss blondin med en udda läggning tillsammans med vår allas favoritplayer vilket det ryktades om att dom skulle göra, just denna eftermiddag på Kofi.

Tea, latte och kanelbulle, mycket skratt och prat blev det i alla fall för min del och en hel del sjuka grejer avslöjades om diverse personer i Stockholms ungdomselit. Som vad sägs om att ett känt sällskap faktiskt inte har sådär hutlöst mycket pengar som dom utger sej för utan fyller sina kompisars tomma Moët-flaskor med billigt mousserande-vin? Skamligt!
Efter en och en halvtimme inne i värmen (efter en freezing eftermiddag vid Svampen där vi sålde SBN-biljetter och spanade in vår favoritplayers nya haircut) så drog jag vidare för att gå ut och äta med mina pinglor och höra det senaste skvallret.
Kvällen uppföljdes av chillbio där vi såg Kalle & chokladfabriken och ja, Johnny Depp var knappast het, men han är i alla fall en bra skådespelare och det blev en mängd nostalgikickar när man tänker tillbaka på barndomen då jag faktiskt älskade just den boken.
Mys!

Snart blir det tidig sänggång för imorgon ska jag upp och shoppa (som alla lördagar) och inhandla en porrig outfit till Club Legends "One night á Paris" nästa vecka!


Pusskalas


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits