Vinterkall söndag

Lördagskvällen spenderades på Café 60, vårt nya stammisfik i princip där man kan sitta hela natten med en ynka tea för 19 kr och snacka. Fika där med kära Empy igår och efter ett tag kom Amanda och PhilipB in också som satt i det bortre hörnet och såg puttinuttiga ut på sin dejt. Love is in the air måntro?
Allting avslutades med en prommis i duggregnet till Gamla Stan innan jag till sist åkte hem. Mycket trevlig och lugn lördagskväll faktiskt.

Söndagen kickades igång fort då jag fick springa till tunnelbanan på morgonen för att inte komma försent till Slussen där jag mötte upp Josefine för sista minuten shopping av farsdagspresent innan vi mötte Empy och My vid Mondo för att gå på en utställning om ätstörningar som var riktigt provocerande men informativ, synd att det var sista dagen för nu hjälper det inte om jag tipsar om utställningen för ja, den är över.
Att komma in i en korridor där väggarna var tapetserade med löpsedlar som skriker ut dagens ideal "SMAL PÅ TVÅ VECKOR", "NY MIRAKELDIET","BANTA SOM KÄNDISARNA" samtidigt som ett antal speglar stod uppställda och nakna provdockor kantade korridorens hörn medan musiken var öronbedövande hög och en malande röst, vår inre röst (?) skar igenom musiken. "Smal är vacker, smal är fräsch, smal är populär"
Skrämmande men intressant.

Fikade på söder sedan med My och Josefine innan jag begav mej hemåt.

Nu ikväll väntar plugg och tv-tittande.


Ciao!


Kommentarer:
Postat av: Emelie

Jo, nu har jag läst din blogg ett tag och jag har tänkt kommentera förut men så har det inte blivit så av någon anledning. Kanske borde passa på att påpeka att det är väldigt underhållande att läsa. Precis vad jag och alla andra vill ha :)

2005-11-13 @ 17:44:11
Postat av: Bella

Tackar :)

2005-11-13 @ 22:15:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits