Tisdag

Vaknade imorse och ville bara somna om, den krypande känslan i kroppen av att det var en meningslös dag tog verkligen över men jag har bestämt mej för att inte skolka lika mycket som i nian och på mitt utvecklingssamtal på Östra så sa Patrick att jag ligger i toppen bland dom som har varit mest i skolan, det känns ändå rätt bra.

Var och kollade i Fältan idag på min håltimme innan jag sprang lite ärenden åt mammsi, och såklart så kliade det i fingrarna efter att köpa någonting. Hittade en massa saker som jag egentligen inte behöver men som skulle kännas så rätt att ha ändå. Framför allt fastnade jag för en lila "klänning" som skulle se fantastisk ut med ett par svarta stuprörsjeans och en svart cashmere-kofta. Helt gudomlig! Den liknade den gråa med silverpaljetter ifrån Sass&Bide som man har sett Mischa Barton i på så många vimmelbilder.
Men jag har lovat mej själv att jag bara får spendera pengar på helger/när jag verkligen behöver det, och då kändes inte den lila toppen som något livsnödvändigt ändå, tyvärr, men kanske i helgen om jag har pengar kvar. Det finns så mycket jag måste köpa och när det gäller vinterskor så krisar det verkligen. Måste nästan köpa ett bar bruna i mocka för att dom ska matcha min bruna Boomerang-jacka, även om jag tycker bäst som svarta skor. Men det finns så många modeller i år med päls på insidan, men ingen är helt rätt. Ännu ett problem på fashionista-himlen med andra ord.
Andra livsnödvändiga saker som bör inhandlas snarast är: strumpbyxor, halsband, långärmad t-shirt i svart, röd/hallonröd stickad tröja.
Det ser ut som om jag måste tigga pappa på lite mer pengar ändå, trots att jag har fått 2500 kr extra, förutom min månadspeng den här månaden, illa att pengarna redan är slut.

Haha, fick höra idag av en tjej i min mattegrupp att min blogg kommer upp på google.com om man söker på "Cashmere", hm?


Ikväll blir det jazz på Kühlers och kanske lyckas jag plocka ut mina nya svarta dansbyxor då också :)

Kommentarer:
Postat av: luvs

ojdå, det var visst jag som avlsöjade det till henne tror jag..

2005-11-25 @ 21:36:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits