Iskalla vindar, iskalla hjärtan

Vaknade och ville inget hellre än att skolka imorse men eftersom jag var olydig nog att skolka ifrån 2 lektioner förra veckan så fick jag allt masa mej upp ur sängen och iväg till skolan, vilket resulterade i en mindre lyckad outfit bestående av vitt ribbat långt linne, grå munkjacka och svarta stuprörsjeans. Till råga på allt såg jag en tjej i skolan med "min" McCartney-kofta också, suck.

Det var halv storm ute imorse och ett tecken på att det var riktigt illa var när jag och Empy fick gå hukade framåt över skolgården för att inte blåsa bort, bad sign, jag tror att det blir premiär på vinterjackan imorgon för idag blåste det igenom märg och ben och det vill jag inte frivilligt vara med om igen. 
Första snöflingorna, även om dessa var uppblandade med regn föll över Östra Real idag men lyckligvis slapp jag uppleva det själv då jag satt varm och trygg inne i spanska klassrummet men enligt Empy så kommer det snöa imorgon, hu!

Tröstshoppade på håltimmen i Fältan där H&M låg helt öde, men det gick faktiskt att köpa Stella-plagg än, om man aspirerade på att ha en bikini och en scarf i sin garderob vilket inte jag gjorde utan köpte två mysiga polotröjor med gigantisk krage istället att ha när man vill se fashion ut och ändå hålla sej varm.

Träffade Carlheimer och hans långe vän Markus på lunchrasten och det blev ytterligare en tur till Fältan, fast denna gång för att lilla Lina var godissugen ;)

Lyckades bli avstängd för 3 månader framåt på Playahead också, min favoritcommunity som nu inte känns så toppen längre eftersom jag blev avstängd för att jag tidigare gjort reklam för Poshettes julfest den 22 december, dit jag även säljer biljetter. Så "Christmasparty á Stureplan" biljetterna får jag kränga utan Playaheads hjälp, men det lär inte bli något problem med det ändå :)


Ikväll blir det showdans på Kühlers och lite plugg, jajamensan.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits