Back from Paris!

Jag är inte världsbäst på att uppdatera min blogg men nu tänkte jag i alla fall slänga iväg ett inlägg om min resa till Paris.

Torsdag:
Flygningen gick bra, även om jag hatar att flyga ekonomiklass, men när vi kom på att vi skulle resa så sent som vi gjorde så fanns det inte mycket annat att välja på, tur att Air France ändå är rätt bekväma av sej.
Väl framme i Paris så möttes vi av mörker och 18 grader plus och inse vad skönt det var jämfört med snorkalla Stockholm.
Sen började trafikkaoset. Det har ju som sagt varit kravaller i förorterna vilket gjorde att vår taxi satt fast i hela 1½ timme, outhärdligt nästan. Men tillslut kom vi fram till Le Meridien, där vi checkade in och skyndade ut till ännu en taxi och åkte till Le Cocquette där en typisk 3rätters fransk middag startade. Mysigt med champagne och sniglar till förrätt, följt av oxfilé och pommes frittes och till efterrätt créme brulée. (jag vet, min franska suger, HAHA)


Fredag:
Eftersom jag varit i Paris 2 gånger tidigare men inte min kära lillebror så fick vi göra all sightsing igen, fast i blixtfart så det blev; Eiffeltornet, Louvren, Latinkvarteren, Notre Dame och Monmartre den här dagen. Mysigast var i alla fall småshoppingen av tavlor i Latinkvarteren med en lite crêpe-paus emellanåt.
Middagen spenderades på ytterligare en charmig fransk restaurang, lite lik kvällen innan faktiskt.


Lördag:
Shoppingdagen!
Allting började strålande med en lyckad raid på Mango där jag lyckades handla en svart cashmere-kofta för ynka 50 euro och en snygg väska i folklore stil, lite Miu Miu över den faktiskt för 40 euro.
Vidare till Chanelbutiken där jag förgäves letade efter ett par äkta Chanel-örhängen, men icke sa nicke, det fanns inte där heller vilket resulterade i en evighetslång jakt i alla Chanel-butiker i hela centrala Paris efter ett par örhängen som inte fanns inne någonstans, jag som ändå hade de 1100 kr som krävdes för örhängena. Synd! Däremot blev det lite väskspaning på Gucci & Prada också, samt en stund dregglandes över Fendis Spybag (även om den med mönsterloggon var jättetacky!).
Till Fnack för att handla engelsk chic-lit. och nya brittiska Vogue, yääy!
Pradas nya parfym inhandlades också, min nya favoritdoft som får ta över Guccis Envy Me som jag tidigare var besatt av ;)
Middag på Buddha Bar som inte har någonting med det Buddha som fanns/finns i Stockholm utan det här är en highclass asiatisk restaurang dit alla jetsets går för att dricka rosa Moët (I ADORE) och äta god asiatisk mat. =D
Natten spenderades på ett upplyst Champs Elysée innan vi ramlade hem framemot småtimmarna.


Söndag:
Sen frukost och sedan Montparnass-tornet innan vi tog en taxi till flygplatsen och återvände till Sverige.



Helt okej long-weekend-resa faktiskt. :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits