Årets första riktiga vinterdag

Idag måste det ändå ha varit årets första riktiga vinterdag i Stockholm även om den första riktiga snön föll ner för två helger sedan då jag var på väg hem till Carlheimer.
Vaknade imorse, jättepigg faktiskt och skuttade ur sängen för att inse att det snöade ute och att min outfit med kjol och pumps kanske inte var sådär jättelyckad, så istället blev det polotröja och höga mockastövlar, dock inte mina nya Hush Puppies som jag måste inpregnera (?) först.

Som vanligt när det händer något otippat i Sverige, som snön, så avstannar hela huvudstadens lokaltrafik och tunnelbanorna kom inte alls som dom skulle imorse så jag blev en aning sen till mitt möte med Empan vid stadion.
Att starta dagen med en mysfika på MOCCO är verkligen någonting jag kan rekommendera! Så mysigt att få sitta och vakna till med en kopp av deras egen teblandning och bara prata igenom helgen och lite allvarliga saker som har inträffat. En smärre chock fick jag också, tyvärr.

Efter en relativt meningslös dag med bibliotekskunskap på svenskan och idrottskunskapsprov så mötte jag hela cheerleadingteamet vid Karlaplan som hade hejat våra Östra-grabbar till seger i hockeymatchen emot Gångsätra, yääy!

I eftermiddag/kväll väntar packning inför Sälen-resan (vi åker på torsdag!!), plugg och dans.

För att utvärdera dagen så kan jag säga att den var helt okej, inte superbra men inte dålig heller utan precis lagom bra <3

Ciao!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits