Ännu en helg ute i kylan

Igår, fredag, började som en riktigt bra dag med solsken utomhus och jag hade jättelång sovmorgon så jag missade panikstrejken på morgonen då syndikalisterna satte stockholms kommunalatrafiknät i kaos. Så med Thåström i öronen promenerade jag glatt till tunnelbanan framemot elva tiden för att åka till stan. Mötte Emma på vägen som stoltserade med plagg ifrån Stella McCartney-kollektionen men är man 1.80 cm lång som en fotomodell så är det inte så konstigt att det fanns plagg i storlekar kvar för henne. Själv drar jag en 34 i kläder och då är det sällan det finns kläder kvar.

Skyndade hem ifrån skolan för att svida om till kvällens outfit innan jag och min familj åkte in till city och gick på asiatisk restaurang, Sabai-Sabai för att äta lite mat (även om det blev rätt mycket mat för våran del) innan vi åkte till Oscars-teatern för att se Saturday night fever. Mycket kul musikal och dansarna var otroliga verkligen, inte ett helt fel sätt att starta en fredagskväll på ;)

Vinkade av övriga familjen och plockade upp kära My på vägen innan vi åkte till Skanstull för att möta upp resten av gänget av östra realare och jensen-folk som hade tagit max magnussons lägenhet i besittning, även om festen verkade vara utdöende när vi väl anlände.
Som vanligt resulterade kvällen i alldeles för mycket tunnelbaneåkning och alldeles för mycket promenad i stilettklackar och alldeles för mycket kyla för vårt eget bästa. Natten slutade med en lång promenad ifrån Odenplan till Stureplan med Carlheimer, hans vän, Vici och My innan vi alla åkte hem till vårt. Rätt trevlig kväll, även om planerna om fest vid Karlaplan blev så smått ändrade.


Sov länge på lördagsmorgonen innan jag tog en långfrukost, som på söndagar fast det bara var lördag innan My kom över, och så småning om Ludde. Efter mycket val av Thåström-skivor traskade vi över till Sofias hus där även Empan befann sej och tillsammans tog vi tunnelbanan in till Östermalm för lite obligatoriskt helgfika på Baresso. Hallonpaj och tea medan det snöar utanför kan aldrig bli fel. :)

Vidare ut till Älvsjö för min del och hem till Carlheimer som resulterade i en filmkväll med mys. Breakfast at Tiffanys må vara en känd film med Audrey Hepburn och Coco Chanels "lilla svarta" lär ha slagit igenom i just den filmen men den var ingenting att rekomendera till folk som gillar filmer med handling. För trots Audreys söta lilla ansikte och kvicka kommentarer så var filmen hopplöst händelselös, men vi hade det mysigt ändå :)

Ciao!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits