Lussefirande och julklappspanik

Imorse vaknade jag och var jättetrött men ändå på bra humör, alltid mysigt med Lucia även om det tyvärr inte var någon snö ute imorse när jag slog upp ögonen.
Med lite glitter kring tofsen och ett gäng lussebullar i väskan åkte jag in till Östra för att se Luciatåget som startade vid den okristliga tiden kl. 8 så jag missade med andra ord min annars 1 timme och 45 minuter långa sovmorgon, suck.
Luciatåget höll inte samma klass som Mälarhöjdens brukar göra utan här fnissade folk mest hela tiden och störde i allmänhet, men sången var det kanske inte heller riktigt toppklass på. Klockrenast i tåget var ändå "Fickpluntan" som lite lagom oseriös stod där med stjärngossemössan käckt på sne och sjöng julsångerna med klar stämma!

Hade jättelång håltimme både före och efter mitt misslyckade svenskaläxförhör så jag passade på att försöka reda ut hela julklappshärvan som skapar panik eftersom jag i år är ovanligt sen med att börja inhandla julklappar men som tur är så har jag bara 3 st kvar, Empans, StockholmsPinglornas och min lilla kusin Richards, jättebra med andra ord!

Såg en stund på den årliga volleybollmatchen mellan elever och lärare också, haha, och trots jättebra peppning ifrån övriga elever så förlorade elevlaget stort (som vanligt) men glada var vi ändå ;)

Ikväll blir det lite pepparkaksbakning till tror jag, och en sväng förbi min gamla skola; Mälarhöjdensskola för att se min lillebrorsa gå i Lucia-tåget, mysigt!



Angående Zara-skorna så är det ett par rundtåade pumps med låg klack (tyvärr, jag föredrar skor med 1 dm klack på) som är härligt leopardprickiga! Billiga är dom också, även om det såklart inte är världens toppenkvalité så skulle det vara roligt med ett par lite annorlunda pumps.
Skor på önskelistan inför framtiden:
Leopardprickiga pumps, Zara
Guldfärgade spetsiga pumps, Pura Lopez
Svarta pumps med gulddetaljer, Dolce&Gabbana
Beiga och bruna sneakers med loggotryck, Gucci

Ge mej snarast, tack! ;)


<3


Kommentarer:
Postat av: Josefine

Sorry för idag, är på halvtaskigt humör av ett X-antal anledningar...
Hoppas det "löser sig" med D&G pumpsen ^^

2005-12-13 @ 16:47:26
Postat av: luvs

loggotryck? monogram om jag får be :P

2005-12-13 @ 19:21:23
Postat av: Bells

whatever you want to call it "luvs"

2005-12-13 @ 20:54:30
Postat av: Jonas

Tjaaaa belliboo (ska börja kalla dig det) waaaazaaaap? FETT bra blogg azzo, daaaaaamn!! peace out brooo!!

PUSSAR!

2005-12-14 @ 18:23:36
Postat av: Jonas

ha de gött!

2005-12-14 @ 18:24:35
Postat av: Isabel

Leopardpumpsen finns för halva priset på de spanska Zara butikerna (eller dom fanns, är inte riktigt säker på att dom finns kvar) är i barcelona och såg dom....

2005-12-30 @ 22:13:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits