JULLOV!

Äntligen är det jullov, och det här året är det verkligen välförtjänt! Ingen hade berättat för mej att det var så ansträngande att gå på gymnasiet, även om Östra real såklart är en rätt rolig skola ;)


I måndagskväll var det Östras årliga Talangjakt som alla tidigare år var ett stort jippo, och alla som känner till Östra vet också att alla östrarealare festar så fort man får chansen så det var många som var rätt rejält förfestade i kön utanför skolan och vinglande både hit och dit.
Trots att vi hade köpt biljetter så fick vi inga vanliga sittplatser utan vi och massor med andra fick tränga ihop oss uppe på läktaren där jag och Empan visserligen lyckades tränga in oss och få en rätt skaplig plats ändå!
I juryn i år satt inga mindre än: Niclas Rahm, Tilde Fröling, Hasse Aro, Henrik Lundström & Bingo Rimér, bland celebriteterna, och resterande jurymedlemmmar var ditflugna gamla Östrarealare samt två partypinglor ur 2:an.
Uppträdandena var väl av varierande klass, vinnarna som hade en spektakulär dansshow med locking och streetinfluenser var riktigt bra, även om det kändes lite väl "Hej-vi-vill-vara-som-Bounce" över deras framträdande.
En annan personlig favorit var "Arin med Darin", där Arin uppträdde som allas favorit; Darin. HAHA, klockrent eftersom dom även är lika utseendemässigt ;)
Roligast under kvällen? Helt klart Traditionsgruppens film om "The Key" där klasskompisarna Emma och Sparre även var med.
Ett litet gästinhopp gjorde även allas favorit stureplansprofil Peder "Greven" Fogstrand som visade upp sin snart klassiska dansstil till technodunket uppe på scenen.
Efterfesten fortsatte på L1 natten lång.


Tisdagen spenderades en aning sliten i skolan, där jag fick reda på att jag kommer få MVG i svenska, härligt! Det är ändå mitt favoritämne.
Dagens snackis blev helt klart kärleksbrevet som Empy hittade i sitt skåp ifrån Luke Skywalker eller som vi annars föredrar att kalla gossen: Puke Wild-stalker, HAHA!

Efter skolan åkte jag och Amanda hem till henne i Tallkrogen där vi började göra oss i ordning och laga maten inför kvällen då vi skulle fira Empans 17-årsdag.
Mycket stress blev det men tillslut lyckades vi ändå få fram maten på bordet och alla hade hittat hem till Amandas blå villa. Mysig kväll med en hel del skratt och prat innan vi åkte vidare in emot Stureplan och Berzelii Bar där vi trots lite trassel i VIP-kön kom in på Gorillagang.
Träffade på så otroligt mycket folk jag kände och det var en rolig kväll med mina pinglor och gamla bekantskaper ifrån förr ;)

Efter allt sedan så åkte jag och Emelie hem till mej och sov, och lyckades med bravaden att försova oss 6 timmar och kom lagom till skolavslutningen på onsdagen.
Julfikade med mina pinglor på MOCCO, mitt nya stammisfik där deras varma kanelbullar är 2 die for! Fick årets första julklapp också av Amanda, en PLP-skiva <3!
Sedan mötte jag upp familjen för middag på Sturehof för att fira pappsi som fyllde år och utdelning av hans födelsedagspresenter, jag måste säga att Lyle&Scott tröjan han fick blev riktigt fin på :)
3 rätters som vanligt, men en aning för mycket rosa Moët och definitivt för mycket mat, haha, som vanligt var jag supermätt när vi åkte därifrån i taxin.
Hemma sedan så kom Victoria och Josefine förbi och egentligen skulle vi ha dragit ut och festat men ingen av oss orkade riktigt åka in till stan utan förblev hemma hos mej hela kvällen istället, mysigt och väldigt lugnt.


Idag, första dagen på jullovet så blir det in tripp in till stan med Josefine för att byta Beyond-biljetter och sedan lite shopping kanske. Ikväll blir det först middag hos Victoria och sedan Poshette på Berzelii Bar.
Och imorgon bär det av upp till Dalarna för julfirande med släkten!


Ciao!

Kommentarer:
Postat av: Josefine

Det värsta/sämsta med att klubbfesta det är de ständiga klädproblemen!
Ses ikväll darling, pussy!

2005-12-22 @ 13:36:21
Postat av: Amanda

Haha, en GRÖN villa var det ;p


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits