HOME SWEET HOME/part 2

Fredag

Ännu bättre väder än dagen innan och efter frukosten så fick vi tag på de sista solstolarna vid poolen då fler folk hade anlänt nu under helgen.

Sprang in i hotellets sötaste svenska 18åring vid buffén, som sedan hamnade i solstolen mitt emot min på andra sidan poolen. Perfect view med andra ord. Haha!

Lunch i hamnen, mastig 3rätters med champagne (vilket verkar vara standard i spanien att dela ut till gästerna på hamnkrogarna) och sangria.

Sedan bar det av in till stan för mej och mamma som powershoppade i 2 timmar.

 

Jag inhandlade:

Grön arméinspirerad kavaj ifrån Zara

Svart spetskjol ifrån Zara

Vit t-shirt med sötaste asieninspirerade trycket ifrån Zara

Brun cardigan ifrån Zara

2 nya navelpiercingar ifrån Six (roligaste smyckeskedjan!)

 

 Toppen!

 

 Vidare hem för att duscha och byta om till ljusblå fjärilsklänning och skyhöga silverstiletter ifrån Bianco innan vi tog taxin till Barcelonas trendigaste restaurang Noti där det blev en riktig brakmiddag med champagne, förrätt, varmrätt, ostbricka & efterrätt.

Killen som var DJ var sjukt lik Big Brother-Olivier i sin hatt men spelade soft loungemusik som var perfekt för stället. Dags att införa mer DJ's på svenska vanliga restauranger, helt klart!

 

  Lördag

Sista hela dagen i Barcelona och vi startade dagen med champagne och jordgubbar (hur Audrey Hepburn á la Breakfast at Tiffanys känns inte det?!) sen blev det blev en massa solande och badande, vid poolen och havet innan lunch på stranden med god sangria men desto mindre god paella (alldeles för lite skaldjur) innan vi tog en välbehövd nap på hotellet.

 

 På kvällen shoppade vi en surfinspirerkad t-shirt till lillebrorsan som var kvar hemma i Sverige, 4 tändare med chic.pic-motiv till mej samt ett gäng vykort.

Middag på Hard Rock Café, en rätt tidig tillställning jämfört med tidigare kvällar då vi börjat äta middag vid 23 tiden. Nu var vi ifrån restaurangen redan 22 och hem till hotellet.

Kortare kvällspromenad vid hamnen innan vi packade ihop vårt pick och pack för att kunna åka nästa dag.

 

  Fredag

Inte mycket att berätta annat än att vi tog flyget hem till Sthlm igen, stötte på en del luftturbulens vilket aldrig är speciellt kul men allt gick bra.

Idag ska jag bara blogga klart, äta gott och sova mycket inför imorgon.

 

  Om jag hittar bilder på mina shoppingfynd ifrån Zara så publicerar jag det senare,

Ciao!

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits