HOME SWEET HOME

back from Barcelona!

Här nedanför följer kortare klipp ifrån mina dagar i staden som aldrig sover (siesta är SO OVER)

 

 

Onsdag

Upp tidigt för att hinna panikpacka klart allting och slänga sej iväg till flygplatsen. På Arlanda var det fullrulle som vanligt och oturligt nog var min Lancôme "Hypnôse Waterproof"-mascara slut i taxfreen så istället tröstshoppade jag nya ELLE (med en förträfflig Trendbibel i!) en kopp tea och en croissant för att ha något att göra innan planet gick. Mellanlandade i Köpenhamn (inte heller där fanns mascaran), lunchade och sedan bar det av upp i luften igen mot Barcelona.

Väl i Barcelona var vädret delvis mulet och otroligt varmt!

Hotellet THE FRITZ (chic.lit-uttryck för The Fucking Ritz (-Carlton) hette "Hotel Arts" och var en del av Ritz-Carlton koncernen, tack gode gud för det är den absolut bästa hotellkedjan enligt mej.

Vi blev varmt välkomnade och även lite smått chockade över den hypermoderna och lite småartsy-inredningen på hotellet. (även om jag mest imponerades av Louis Vuitton stövlarna man kunde köpa i hotellshoppen)

 

Kvällens outfit för ett restaurangbesök i hamnen blev:

Sliten jeanskjol

Grönt linne

Gröna skor med kilklack

 

Fick ett glas champagne som fördrink, ackompanjerat av friterade babysquids och till varmrätt åt vi hutlöst överprisade havskräftor.

 

 

Torsdag

Dignande frukostbuffé med Moët (enda hotell jag har besökt där det finns champagne vid frukosten) så det blev ett smakprov på champagnen innan vi trippade emot poolen för en stund i solen.

Lunchade nere på stranden med Sangria och paella, mums!

Sedan en kortare strandpromenad där jag stötte på backpacker-ungdomarna som verkade spendera dagarna stenade där dom halvlåg i sanden och rökte joint efter joint till tonerna av Bob Marley (jag kommer alltid att tänka på My då)

"Hey sweet, wanna have a smoke?"

"Hola bonita, wanna try?"

 

En kortare nap på hotellrummet innan vi (jag i min blåvitrandiga sailordress och vita lacosteskor) åkte in till city där vi fönstershoppade då alla plagg i min storlek på den stora Zara-butiken var slut. (som förövrigt hade fått in totala kopior av höstens trendkläder ifrån catwalken, billigt, snyggt och prisvärt!)

Hamnade på ett torg där vi åt en mindre trevlig middag vid 23tiden, kanske mest beroende på en del otrevliga mobilsamtal som kom med nyheter hemifrån, även om chokladmoussen var perfa!

 

fortsättning följer...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits